Snovi -

Malo Interesantnih činjenica vezanih za spavanje

Autor ivanica | 22 Decembar, 2009 | read_nums (1026)

    1. Najduže zabeležen san trajao je 18 dana, 21 sat i 40 minuta. Tokom snimanja zabeležene su halucinacije, paranoja, zamagljene vizije, nerazgovetni govor.

    2. Zapravo je nemoguće reći da li je neko budan bez medicinskog nadzora. Ljudi mogu spavati otvorenih očiju bez da su toga zapravo svesni.

    3. Sve manje od 5 minuta vremena potrebnog da biste zaspali znači da ste zapravo lišeni sna. Najidealnije vreme je između 10-15 minuta, što bi značilo da ste dovoljno umorni da biste duboko spavali ali ne toliko izmoreni da ste celi dan pospani.

    4. U prvoj godini života deteta roditelji su lišeni 400 do 750 sati sna.

    5. Jedno od najboljih predviđanja insomnije u budućem životu jeste prekidanje spavanja zbog neprestanog buđenja tokom noći koji se neizbežni kada imate malu decu.

    6. REM spavanje javlja se u periodu od 2 sata tokom noći, obično započne 90 minuta nakon što ste zaspali.

    7. Snovi, osim što dolaze u REM stanju spavanja, također se pojavljuju u NONREM fazama spavanja. Također je moguće da nećete niti jedan trenutak svog spavanja zapravo sanjati.

    8. Snovi koji se događaju u REM –u karakteriziraju bizarne radnje, ali non-REM snovi su ponavljajući, sa vrlo malo slikovitosti – npr. Tokom sna neprestano postoji sumnja da ste negde ostavili telefon.

    9. Niko nije siguran da li  druge vrste sanjaju ili neke imaju cikluse spavanja slične ljudima.

    10. Slonovi spavaju stojeći tokom non-REM spavanja ali leže dok su u fazi REM spavanja.

    11. Snovi možda nemaju nikakvu svrhu ali su značajni suproizvodi 2 evolucijske prilagođenosti – spavanja i svesti.

    12. Sedamnaest sati kontinuiranog nespavanja dovodi do umanjenja radnog svojstva ekvivalentu od 0,05% alkohola u krvi.

    13. Izlaganje raznim zvukovima tokom noći može potisnuti funkciju imuniteta iako spavač nije budan. Neuobičajeni zvukovi tokom prvog i zadnja dva sata sna imaju najveći razorni efekt na spavački ciklus.

    14. Neki lekovi ( kao npr barbiturati) potiskuju REM spavanje što može biti štetno ukoliko se piju na duži period.

    15. Konzumacija alkohola može pomoći da lakše zaspite međutim to će biti lagano dremanje i nećete ništa sanjati.

    16. Nakon 5 noći ne spavanja, tri alkoholna pića ostaviti će isti efekt na telo kao i 6 pića kad ste naspavani.

    17. U proseku, ljudi spavaju u proseku tri sata manje od ostalih životinja kao šimpanze i babuni, koji spavaju prosečno 10 sati.

     

     

     

     

     


Dodaj komentar





Zapamti me

Kategorije

Arhiva

Linkovi